HTML

Szatír izélő

Szatirikus mindennapi történések, és gondolatok.

Friss topikok

  • sorica123 (törölt): Nemtom, az az igazság, hogy a "kis tahó ázsiai" semmivel nem volt bunkóbb, mint a többiek, akik na... (2013.09.15. 15:46) Játszótéri rasszizmus
  • manókomment: @fektor7: hehe, hát ezt a disclaimer-dolgot döntsd el te magad :) kisebbet ütne a blog, de keveseb... (2013.04.17. 17:14) Anarchista kiskáté
  • kamaka: Nekünk ide a 9-es szintre cinege de főleg éhes galambok jöttek. Most, hogy kiraktam a Márk madáret... (2013.02.06. 21:34) Téli madáretetés

2013.02.20. 19:16 fektor7

Az út a krémje (az utak réme)


Mivel a közlekedésben is olyan unalmas szürke alak vagyok, mint a valóságban, ezért ritkán kerülök közúti vitákba. A napokban mégis sikerült egy durván elfajult szópárbajban részt vennem, aminek az egyik felén egy igazi suttyó volt, aki nem ismeri rendesen a KRESZ-t. A helyzet a következő. Alacsonyabb rendű utcáról próbáltam jobbra fordulni. A másík út elsöbbségét tábla jelezte. Balról senki nem jött, jobbról egymás után három autó. Elkezdtem kifordulni, amikor a harmadik autó elkezdte előzni az elötte haladókat abban a sávban természetesen, amit én terveztem elfoglalni. Mivel látta, hogy ki akarok kanyarodni, ezért nagy dudálásba fogott, amire én elhasználtam az éves dudakeretem 33%-át, és visszadudáltam. Na az autós olyan ideges lett, hogy visszatolatott. Kiugrottunk mind a ketten, és bizonygattuk az igazunkat. Ő mondta, hogy főútvonalon van, ezért nekem elsőbbséget kell adnom. Én meg mondtam, hogy ezt nem vitatom, de ő meg kereszteződésben nem előzhet. Indulás előtt picit fájt a torkom, ezért elszopogattam egy negrót, ezért egy ilyen hangerőn alapuló vitában esélye sem volt. A végén úgy zártam, hogy csak nézze meg a KRESZ-t, mert ha így vezet, akkor könnyen balesetet okozhat a jövőben. A győzelem tudatával szálltam vissza az autóba, és mentem a dolgomra. Este azért megnéztem a KRESZ-t. Abszolút igaza volt a fazonnak. Itt a hivatkozó rész: http://net.jogtar.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi?docid=97500001.KPM.

34. § (1) Tilos előzni:

e)215 útkereszteződésben és közvetlenül útkereszteződés előtt, kivéve
- ha a jármű főútvonalon vagy olyan más úton halad, amelyen elsőbbségét jelzőtábla [16. § (1) bek. u) pont] jelzi.


Ahogy mondtam, a vita egyik felén egy igazi suttyó vett részt, aki nem ismeri rendesen a KRESZ-t. Kis mentség, hogy annak idején a KRESZ oktatáson belénk verték, hogy kereszteződésben sosem előzünk, amit én tizen valahány éve be is tartottam. Autópályán, parkolóban, szupermarketben kocsit tologatva, sehol nem előztem kereszteződésben. EDDIG! 
Az igazat megvallva, mindig úgy szemlélem a KRESZ-t, mint valami logikus valamit. Ebben az esetben nem értem a jogalkotó szándékát. Szerintem kereszteződésben egyértelműen ne lehessen előzni! Még főútvonalon sem. Ha kiveszem a történetből az én autómat, akkor is előfordulhat, hogy az elöl haladó autó hirtelen kirakja az indexét, és eszetlenül balra fordul. Persze hátra kellene néznie, hogy előzi e valaki, de mindig a hülyékből kell kiindulni! Vagy mi van, ha folyamatosan jönnek jobbról az autók, akkor soha nem hajthatok fel az útra jobbra, mert feltételeznem kell, hogy valaki egyszer csak előzni akar? 
(Azért titkon remélem, hogy valaki elolvassa ezt, és megoszt velem valami teljesen más szabályt, ami alapján mégis nekem volt igazam. Esetleg az is jelentkezhetne itt, aki megtalálta azt a borospalackot, amit 32 éve a Dunába dobtam bedugaszolva, benne egy üzenettel. Sajnos a címem megváltozott.)

Nem tudom megállni, hogy ne írjak a borospalackról: 32 éve a Dunába dobtam egy borospalackot, benne egy üzenettel valakinek, aki megtalálja. Mivel gondoltam, hogy aki kihúzza majd a Dunából/Fekete tengerből/Atlanti óceánból, annál nem feltétlen lesz toll, ezért mellé raktam egy tollbetétet, a válaszhoz pedig egy sokkal kisebb úgynevezett "közért előtti" kiszerelésű likőrösüveget, de mivel gondoltam, hogy lehet, hogy aki megtalálja értékes üzenetem, az nem tudja kihúzni a dugót, és majd eltöri az üveggel együtt a válaszüveget is, ezért mellétettem még egy tubus pillanatragasztót is, meg egy reszelőt, ha esetleg a pillanatragasztó picit bekeményedne. Az üzenetre már nem is annyira emlékszem, a legnagyobb része figyelmeztetés volt a pillanatragasztó használatához. 

Szólj hozzá!

Címkék: KRESZ


A bejegyzés trackback címe:

https://szatirizelo.blog.hu/api/trackback/id/tr865094688

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása