HTML

Szatír izélő

Szatirikus mindennapi történések, és gondolatok.

Friss topikok

  • sorica123 (törölt): Nemtom, az az igazság, hogy a "kis tahó ázsiai" semmivel nem volt bunkóbb, mint a többiek, akik na... (2013.09.15. 15:46) Játszótéri rasszizmus
  • manókomment: @fektor7: hehe, hát ezt a disclaimer-dolgot döntsd el te magad :) kisebbet ütne a blog, de keveseb... (2013.04.17. 17:14) Anarchista kiskáté
  • kamaka: Nekünk ide a 9-es szintre cinege de főleg éhes galambok jöttek. Most, hogy kiraktam a Márk madáret... (2013.02.06. 21:34) Téli madáretetés

2013.03.13. 23:21 fektor7

Játszótéri rasszizmus

libikóka.jpgTegnap játszótérre vittem a gyereket. Most két éves. Még nem érti, hogy a homok ilyenkor hideg neki, a széteső fajátékokból meg szálka megy a kezébe. (Zuglóban nincs pénz a játszóterekre.) Ezért át szoktunk járni autóval a szomszéd kerületbe, ahol van egy hangulatos kis játszótér homokozó nélkül. Nyugodt környezetben egy szépen karbantartott hely. Nem véletlen nem írom ide a címét. Szóval hetente legalább egyszer odajárunk. Általában alig van valaki. Lányom bármelyik játékon játszhat, ügyeskedhet. Szeretünk odajárni.
Tegnap is ez volt az úticél. Meglepetésünkre egy egész óvodás csoport fogadott a helyszínen, akiket odahoztak egy óvodából. Óriásiak voltak! Legalább öt évesek, és vadak mint egy dzsungelharcos majomcsapat. Rohangáltak, betöltötték a teret teljesen. Mindegyik felhőtlenül boldog volt, hogy a szabadban lehet. Egy gyerek volt csak, amelyik egy picit kirítt a többiek közül. Nem csak azért, mert kínai volt, mégis szépen beszélt magyarul, hanem mert valahogy egy picit mintha a többiek kiközösítették volna. Mindig rohant a többiek után, és nem ők rohantak őutána. Próbált barátkozni, de mintha a társait nem annyira érdekelte volna. Nem mintha butább lett volna, vagy kevésbé játékos, vagy ügyes mint a többi, csak lehet, hogy egyszerűen azért, mert hát ő kínai. Egy kis helyes kínai srác. Ha nem lenne túl nagy kifejezés, kimondanám, hogy talán kódolva van a fajgyűlölet már az ilyen kis gyerekekben is. Kis szánalommal, de ugyanakkor csodálattal néztem a gyereket. Valahogy sugárzott belőle az értelem, meg egyfajta nemesség, amit társai még nem értenek meg. Egy nagy nép messzire került gyermeke. Ugyanakkor az én kis hercegnőm még rosszabb helyzetben volt, mert a várva várt játszótéri kaland helyett csak tétlen várakozásban teltek a perceink. Akármerre mentünk volna, már ott volt pár veszélyesen, elevenen játszó szörnyeteg. A kis vár, amin amikor utoljára itt jártunk végre végig tudott menni lányom nagy tapsviharom közepette, most 6 gyerek szaladgált körbe-körbe iszonyatos sebességgel.
Na ekkor hirtelen a krokodilos libikóka felszabadult. A 8 fős társaság ami addig megszállta átment a körhintára. Nosza egy kobra gyorsaságával csaptunk le rá. Felült rá gyermekem, és boldog arccal várta, hogy hintáztassam. Egy aranyos kis srác az ovis csoportból odajött hozzánk, hogy majd ő segít, fel is ült a másik felére. Biztos van neki egy kisebb testvére- gondoltam. Minden csodás volt. A gyerek játszott végre, és még hajlonganom sem kellett hozzá. Egyszer csak megjelent egy adag gyerek. A libikókára vetették magukat. A közepére. Még ezzel sem volt baj, legalább közösségben van a gyerek. Szépen ment a játék. Kislányom is élvezte, hogy ennyi gyerek között van. Akkor jelent meg a kis jópofa kínai gyerek.
Félénken szólt nekem, de tisztán szép magyarsággal:  
-Felszállhatok? -fogalmam sem volt, hogy mit akar, már nem igazán volt hely a játékon, de azért mondtam neki, hogy: -persze.- Kis kíváncsisággal azért megkérdeztem tőle: -De hova? 
-Hát ide. -mutatott kislányom helyére. 
-Hogy mit akarsz? 
-Felszállni ide. -mosolygott 
-Ahol a kislányom ül? Azt akarod, hogy szálljon le, és te felszállsz a helyére? 
-Igen. -csillant fel a szeme. 
-Ez biztos? Ezt akarod? 
-Persze. 
-Hát ritka kedves gyerek vagy. -mondtam lemondóan, és felemeltem lányomat. Legszívesebben végigpróbáltam volna képén a kodály-módszer összes kéztartását, ha már úgy odavannak érte arrafelé, de most álljak neki megnevelni a kis tahó ázsiait a szülei helyett, amikor ott van három markos óvónéni a környéken?

Aztán ők elmentek. A játszótér miénk lett. Csak egy gyerek volt. -gondoltam magamban, de igazából odagondoltam a gyerek elé a kínai szót is. Holnap már nem fogom, csak simán egy kis neveletlen gyereknek fogom gondolni, de ezt a cikket még ma írtam. 

10 komment

Címkék: rasszizmus játszótér


A bejegyzés trackback címe:

https://szatirizelo.blog.hu/api/trackback/id/tr995133551

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Fém fatál 2013.03.19. 10:12:38

Óóóóó, hát nem is tudom, mit mondjak. Nem szép dolgok jutottak az eszembe, de moderálom magam. Maradjunk annyiban, érdekes a hozzáállásod az élethez, a tahósághoz, de legfőképpen a gyerekekhez. Tudom, a bloggazdák nem szeretik, ha kioktatják őket, de mégis megpróbálkozom egy tanáccsal, ami a jövőben megkönnyíti nem csak a te, de a gyereked életét is: próbáld meg másik szemszögből nézni a dolgokat. Ha érdekel a véleményem, szívesen elmondom hosszabban is, de nem akarok írni egy oldalt a kukának, ezért most ezzel be is fejezem.

Fém fatál 2013.03.19. 10:14:04

De az is lehet, hogy vicceltél és én voltam a béna, hogy nem ismertem föl. Ez lenne a legjobb lehetőség.

2013.03.19. 10:42:40

Posztoló olvasson verkerdyt, akkor talán valamit megért a gyerekek világából.
Ez félelmetes, hogy felnőnek ivarképes emberek, gyereket csinálnak és ennyire életidegenek lesznek ezután.
Nagoyn sajnálom, hogy ezt az életszemléletét fogja továbbadni majd a saját gyerekének is. Mert mást nem tud ugyebár.

fektor7 2013.03.19. 11:12:59

@Kulics: Na végre kaptam kommenteket. Köszikösziköszi!

Gondolom Vekerdy Tamásra gondoltál. Mivel kezdjem? Most még legalább egy évig le vagyok kötve olvasásilag, de utána szabad a lista.

Nem az a célom ezzel a "bloggal", hogy magamat bemutatassam, csak írkálok összevisszaságokat. Beleélem magam vicces szerepekbe, szituációkba. Biztos vagyok benne, hogy félreértelmeztem a blog szó értelmét, mert nem nagyon olvasom másokét. Ezek a történetek kitalációk, és nem feltétlen rólam szólnak. Bár egyes szám egyes személyben íródott, de a mesélő is csak egy szereplő. Ennek ellenére lehet vitázni a sztorin, de ha komolykodunk, akkor nem fogom megvédeni ebben az esetben az apát.

fektor7 2013.03.19. 11:14:13

@Fém fatál: Gondolom én vagyok a bloggazda. (Nem vagyok ezekkel a fogalmakkal tisztában.) Nyugodtan kioktathat bárki, engem nem zavar. Ezen az oldalon szerintem ne keressen senki jó tanácsokat az életre, vagy bármi más okosságot. (Esetleg majd a hozzászólásokban). Humor kategóriába soroltam, és igyekszem csak ennek megfelelni. (A magam szintjén.)

Dagályos Morrogh 2013.03.21. 13:14:31

Esküszöm, ez egy olyan szuper írás, hogy pszichológiai vizsgálathoz lehetne használni.

Ugyanis elsőre simán én magam is kezdtem ráncolni a homlokomat, és az olvasás végével percig millió gondolat és érzés játszódott le bennem. Mind a saját gyermek önző védelme, mind a rasszizmus, másság, hasonlóság, világbéke kategóriákban.

Gondolataimat megtartanám magamnak, és nem csak mert a felüket leírva többoldalas támadásokat kapnék :) Lényeg, hogy finom kis írás, és csak tanácsolom, hogy 5percet hagyjunk magunkban ülepedni, s csak utána támadjuk! (akinek addig még esetleg maradtak érvei a "támadásra")

fektor7 2013.03.26. 22:13:49

A kérdés az szerintem, hogy mit csináljon a szülő hasonló helyzetben. A dologból ki lehet vonni a kínai rasszista vonalat, mert ez csak azért van benne, hogy a csóri szülő megírja béna cikkét a játszótéri rasszizmusról. (Ahogy mondtam, a mesélő is, meg a stílusa is csak egy eleme a történetnek.) De ami tényleg megtörtént, hogy egy 5-6 éves gyerek odaállt, hogy márpedig én a 190 cm feletti ember vigyem onnan a két éves lányomat a játékról, mert ő akar oda ülni. Akkor ott átfutott az agyamon, hogy ha most felemelem a kislányom, akkor nem fogja érteni, hogy miért szedem le a játékról, amikor már 5 perce sehova máshova nem tudott felülni. A másik oldal meg a kis kölyöké, akinek addigra már tényleg ott volt a játékon 5 társa. Ezek nem nagy döntések, de mégis dönteni kell. Egy csatában tuti alulmaradt volna, mert a karjai bár izmosnak tűntek a kabát alatt, de mégis volt köztünk vagy 85 kg. különbség a javamra, és akkor még nem számoltam a kislányomat bele. Mondhattam volna neki, hogy menjél máshova játszani szépen, van itt sok más játék még, de az picit hatalmaskodó. Hát én inkább elvittem a lányomat, otthagytam neki a játékot. Lehet, hogy aki Vekerdy-t olvas, az másképp döntött volna, én ebben a kiélezett helyzetben így döntöttem. Hála égnek a lányom nagyon megértő, és hálás volt már az egy perc játékért is, szóval nem lett sírás belőle.

Fullánkos Algol 2013.04.16. 18:50:49

Nagyon elfogyott félúton az empátiád, ilyen tahó módon jobban is teszed ha nem próbálsz nevelgetni.

fektor7 2013.04.16. 21:39:14

@Fullánkos Algol: Neked is csak ismételni tudom magamat: Ezen az oldalon szerintem ne keressen senki jó tanácsokat az életre, vagy bármi más okosságot. (Esetleg majd a hozzászólásokban). Humor kategóriába soroltam, és igyekszem csak ennek megfelelni. (A magam szintjén.)

sorica123 (törölt) 2013.09.15. 15:46:15

Nemtom, az az igazság, hogy a "kis tahó ázsiai" semmivel nem volt bunkóbb, mint a többiek, akik nagy tömegben belepték a játszóteret és nem lehetett tőlük létezni. Legalább kérdezett - annak ellenére, hogy kurva idegesítő, ha odább akarják rakni az embert onnan, ahol ugyanolyan jogosan van, mint bárki más.
Rohadtsok játszóteret kéne építeni, mert gyerekkoromból emlékszem még, hogy mekkora gáz volt mikor sokan voltak, és még a játszón is haptákban állnivárni kellett órákig mindenre ahelyett, hogy felhőtlenül dagonyáztunk volna a mozgásban. Amíg nem elég nagy a gyerek, lehet, hogy én máshova vittem volna, mert a) a tököm fog egy ovodás csoportot fegyelmezni hogy az én egyszem kölkem arra a játékra üljön, amire akar b) leszedem, felrakom, mint egy csomagot...? Háááát, akkor már inkább átmegyek vele egy olyan játszóra, ahol számára is megoldható helyzetek fogadják és minimális segítséggel tud játszani (tehát pl nem húsz nála kétszer nagyobb kölyök, akikkel szemben egy kétévesnek nincs elég szociális skillje, se testi ereje).
Amúgy jópofa a stílus, de ez a poszt most nem volt nekem vili, hogy mit akar:)
süti beállítások módosítása